onsdag 6 november 2013

Veckans...

... Film!

Jag är en stor älskare av Zombie filmer så självklart var det ju ett måste att se en zombie film med Brad Pitt i huvudrollen.

 World war z heter filmen.
Nästan 2 timmar lång är den MEN! att se en zombie film så är är så lång utan det nästan obligatoriska blodet,inälvor och slaffsandet när en zombie går loss på en stackars människa är väldigt konstigt för mig.
Allt det där hör ju liksom till. Men nä, dessa zombies dom gillar bara att jaga ikapp sina byten och bita lite på dom för att sedan kuta vidare till nästa offer.
Vilket jag inte alls gillade från början av filmen..men allt har ju sina orsaker till att det är så..men sen så är det ju bra mycket mera spännande med så kallade "snabba" zombies, alltså dom som kan springa och inte bara släpar sig fram (men OM zombies skulle dyka upp på riktigt föredrar jag dom slöa zombiesarna, då kanske man skulle haft en chans =P) dom här zombierna är ju verkligen snabba och lyckas av misstag bygga torn av sig själva då som kryper och hoppar på varandra så att dom ska få tag i någon att sätta tänderna i!

Men trots detta så är den faktiskt jätte bra! Vilket chockade mig!
Jag satt som på nålar vissa stunder.
Men jag gillade att det var så mycket mer än bara den klassiska zombie rullen.
Vill inte avslöja så mycket mera ni får kolla själv =)




Filmens "eye candy" är ju självklart Brad Pitt, han funkar ju alltid, gammal som ung!



                                                                           Då!





                                                                         Nu!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar