onsdag 10 oktober 2012

strumpmonster?

vissa saker har en tendens att försvinna..
Strumpor t.ex.. Dom hamnar ju tillsammans i tvättkorgen men sen händer något..den ena försvinner! Och ibland dyker den inte upp något mer.
Vem har inte ett påse med strumpor som har förlorat sin make/maka? 
Är det tvättmaskinen,torktumlaren som trollar bort dom eller finns det ett monster som kommer fram då ingen ser som livnär sig på strumpor? Men då kan den väl ta båda två istället för att lämna den ena som inte kan användas nå mer... 
Visst, har man helsvarta strumpor kan man ju para ihop dom, men jag har typ inga enfärgade strumpor så det blir ofta att köpa strumpor som faktiskt inte är så där tok billigt...

Och efter att jag fick Nova har jag upptäckt en till pryl som gärna går upp i rök.. Nappar! Har köpt bra många nappar åt damen sen hon föddes och över hälften är borta. Och ja! Jag har kollat under sofforna,under byråer,skänkar och andra konstiga utrymmen där en napp igentligen inte borde ha hamnat, Och nej! Hon har inte tappat någon under en promenad och hur jag vet det är att för hon bara har en napp åt gången och om nappen skulle försvinna under en promenad skulle det märkas på damen. Antar att strumpätarmonstret har någon i sin bekantskapskrets som bara ääälskar nappar... 


Även hårnålar hör till detta..men där vet jag vem boven är... JAG!
Är expert på att fixa håret för att sedan bli less och tar ut hårnålarna och då hamnar dom verkligen överallt..men sen hittar jag dom inte igen...


Ja, vad ska man säga om det här inlägget? Jo,ibland tänker man för mycket..så nu blir det sängen! Go natt!

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar