torsdag 12 juli 2012

Gröt och besvikelse

Kan ju inte påstå att det har hänt så mycket dom senaste dagarna.. då jag fortfarande inte har fått på några nya däck på min bil så då är man liksom fast är ute i skogen.

Nytt med Nova är att hon har börjat käka gröt, och det gillar hon skarpt även jag tycker att den är lite god! Hon har även smått börjat med 4:or i blöjor, dom är lite lite stor än men dom funkar bra på natten =) 

Har även fått lite mer svar på dop inbjudningarna både dom som kan komma och dom som tyvärr inte kan och det är ju jätte tråkigt men så är det ibland.

Själv vart jag lite besviken då jag nyss kollade in på huset vi är intresserade av för att se om det kommit in något bud har ju varit stendött då inga bud har kommit in men nu så hade det kommit in ett bud..på utgångspriset, så då var det kört!!! Fast jag har ju haft på känn att det skulle bli så här..vilket är så tråkigt då det passade oss så himla bra och jag vill verkligen stanna är ute i skogen! Har blivit ett till hus till salu som inte ligger vidare långt borta då jag ser det hemifrån men varken storleken eller uppvärmningen är inget som passar oss men det var till ett mycket rimligare pris.

Så nu har man kommit in i den känslan att det känns hopplöst..vill ju verkligen hitta något större då vi inte ens få plats med allting nu så det är en hel del grejer hos mamma och pappa men det är väl bara att vänta tills det dyker upp något, vill ju att det ska kännas rätt =) 

 

3 kommentarer:

  1. synd att det ska bli så med huset, de är ju synd när man verkligen vill ha något och hus är det så svårt med. Tänkte höra med dig om vilka rutiner du hade med Nova när hon var dryga 3 månader. Hur länge hon fick sova middag och hur många gånger hon sov på dagen. Hailie ha vänt på dygnet igen=)

    SvaraRadera
  2. Ja det är verkligen det =/ men bara att kika vidare =)

    Ja hon klev upp mellan 08.00-09.00 och då fick hon flaska sedan sov hon kanske en halvtimma.
    mellan 11.00-12.00 fick hon nästa flaska sedan fick hon sova ute i vagnen till 14.00-15.00 tiden (dom sover ju bäst ute =) ) när hon vaknade fick hon ju nästa flaska, sedan vid 17.00 tiden tog hon en powernap på ca 15-20 minuter. 18.00 fick hon flaska igen, vid 19.00 tog hon en powernap igen på ca 15-20 minuter sedan vid 20.30 fick hon sista flaskan för dagen sen var det dags att sova och jag gick bara och la ned henne i vaggan med nappen och snuttis och sedan gick jag ut (har ju en babyvakt) och hon har alltid somnat bra själv men om hon vaknade av att hon hade tappat nappen gick jag bara in och gav henne den igen och hon somnade om innan jag lämnat rummet =) har ganska liknande rutiner nu förutom att hon inte har någon powernap och hon sover inte lika länge på dagen och att hon äter lite annat och vid andra tider =) Jag körde stenhårt på tiderna sen satt rutinerna ganska fort =)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det har varit så svårt att hitta fasta rutiner för oss men vi har ju gjort så mycket som ha vikit av från våra dagliga rutiner nu när hon blivit äldre. Men vi får sätta upp fasta rutiner igen. Hailie har så svårt att forma sig också hon vill ju helst inte göra som vi säger redan nu =D Hon blir lätt övertrött också och då är hon omöjlig att ha å göra med.

      Radera