måndag 9 juli 2012

daimkaka + snutta

Gjorde ju en ny variant på sockerkaka igår och den vart så gooood!!!

  
Kletet på sockerkakan stal jag från ett recept på daimrulltårta,men då jag är så extremt jäkla dålig på att göra rulltårta skippade jag ju det momentet och körde på en sockerkaka då jag kan göra dom utan att det blir katastrof!!

Jag bjussar på receptet då daim "kletet" så får ni använda det till precis vad ni vill! =)

100 gram smör
1 1/2 dl florsocker
1 äggula
2 tsk vaniljsocker
2 krossade daim

Jag kör allt i matberedaren,, men jag krossar daimen i en påse först.
Och bre för guds skull inte på den på en varm kaka!!! Då blir det bara tok!


Nova´s snuttis har ju gått och fått sig en maka vid namn snutta =) 

Snuttis

Snuttan!
 Alltid bra att ha en extra om nån av dom skulle råka försvinna eller ta ut skilsmässa... =P

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar