måndag 16 juli 2012

Försenad 5 månaders vaccination!

Ja idag var det dags! Den försenade 5 månaders vaccinationen, usch och fy! Hade ont i magen innan vi skulle iväg då det kändes så fruktansvärt hemskt förra gången! 
Pappa Fredrik följde med den här gången och jag hade förberett honom på det värsta men så överraskade Nova oss med att det var ju inte så himla farligt, visst grät hon men inta lika illa som förra gången och slutade nästan på en gång efter jag fick ta upp henne och hålla henne i famnen riktigt och efter att hon fick nappen och "snutta" så gick det över =) och eftersom det inte var någon vägning eller mätning fick vi åka hem på en gång =) 



Och hon var så pigg och glad då vi kom hem så man kunde nästan tro att hon hade haft en helt vanlig dag =)
Tog tempen på henne innan vi åkte och tog sprutan för att se om hon fick någon feber så jag tog tempen igen innan hon skulle nattas och den hade inte ens gått upp en halv grad och hon var inte öm på sticken så vi skippade alvedon och hon har sovit så gott så och inte vaknat en gång och hon har sovit i 3 timmar nu =)

Men nu till annat, ska ju på dop på fredag och jag har haft så svårt att komma på vad jag ska köpa så jag tänkte lite vad jag själv skulle vilja ha haft så då kom jag på en sak som tyvärr inte Nova har haft och nu är hon så stor så det känns som ingen mening längre att köpa någon så imorgon får jag dra iväg och handla =) men vad det blir får ni se på fredag efter att jag har varit på dopet då jag inte vill att Hailie´s mamma ska se det redan nu =)

Måste även inhandla lite kläder åt mig själv innan dess =) Då det mesta jag har just nu är mjukisbyxor med diverse linnen som jag alltid tycker det är bebisspya på =P hinner bara ta på mig en ren tröja så har Nova spytt på mig =)

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar