fredag 20 juli 2012

Promenader och Dop!

Den här veckan har innehållit mycket! 

Det har varit kvällspromenad med Therese så vi kunde gnälla lite över hur tjock vi känner oss sedan graviditeten och ja det är alltid lättare att gnälla än att göra något åt det =P men jag kämpar för fullt nu! Promenerar och om jag sitter still för länge ser jag till att göra något, och då har jag liksom ingen tid att små äta heller =)

Varit till Birsta med Nova och mamma/mormor för att inhandla kläder till mig själv innan lilla Hailies dop som var idag men det handlar det om lite längre ner i inlägget.

Var så nervös att åka och köpa kläder då jag inte har handlat något åt mig själv efter förlossningen, men vi gick in på en liten mindre affär var rädd för att det bara skulle finnas "tantkläder" där och där fick jag jätte bra hjälp av en ung tjej och jag behövde inte prova mycket innan jag hittade något jag ville ha =) Fick ju även köpa mig ett par skor och eftersom alla sommarskor är på rea så tjänade jag in en bra peng på skorna =) Och så köpte mamma/mormor Nova´s dopklänning, då varken jag eller mina bröder vart döpta då vi var små, jag är den enda som är döpt och jag döpte mig enbart för att jag skulle konfirmera mig så då har vi ju ingen som går i arv. Och den är såååå himla fin! Inte så där kritvit utan lite mer "antik" look på den. Men bilder på den kommer efter Nova´s dop =)

Senare samma dag åkte jag och Nova till Sidsjö för att träffa Sofie och gå runt och som jag vart besviken! Var ju skit tråkigt att gå där igentligen! Knappt några backar så det ska ta någe och alla dessa joggare! Hjälp man fick verkligen hålla både öron och ögon öppna då dom dök upp från ingenstans! Men Nova hade roligt och jag hade ju jätte trevligt sällskap, så det kommer jag göra om för sällskapets skull =) 
Efter det promenaden hängde Sofie med på Birsta då jag skulle iväg på Babyproffsen och köpa doppresent till Hailie och Sofie skulle in på Jack & Jones och köpa en tröja åt killen sin och snacka om att Nova fick extremt mycket uppmärksamhet av kille som jobbade där så då vart ju hon störtnöjd =) 






Och idag var det ju dags för dop! Men då min sambo Fredrik var tvungen att jobba fick jag ta med mig Nova själv och eftersom jag är gudmor/fadder åt Hailie och skulle vara med där framme så fick Nova sitta i knä hos Ida´s mamma Ingela och det var jag så tacksam över att hon gjorde så att det löste sig på bästa sätt så jag inte skulle behöva tänka på det. 
Hailie var dunder söt i sin dopklänning som hennes mamma Ida själv hade haft då hon döptes och hon skötte sig så bra förutom en liten liten stund då både hon och Nova gnällde ikapp =P
Dopet var i Tuna kyrka och jag tyckte att prästen var så himla himla bra! Önskar att vi hade haft henne som präst då Nova ska döpas!
Dopet gick fort gudfar Lennart fick hälla upp vattnet och jag tände dopljuset sedan bar det av till lill kyrkan i Matfors där det vart fika, Hann äta en liten tårtbit men den gick jag bort fort då Nova var så trött och ville sova men hade svårt att komma till ro då det var så mycket ljud runt omkring så jag fick dra ut henne i barnvagnen och gå fram och tillbaka på parkeringen. När Väl Nova hade somnat stod jag lite utanför så jag kunde dra vagnen lite fram och tillbaka men ändå kunde jag se då det var dags för Ida och hennes sambo att öppna paket, och jag hade nog det största paket där på bordet, såg ut som en smällkaramell =P

Och nu ska ni få veta vad jag köpte till Hailie!


 En Bumbo stol vart det! Hade ju själv ingen till Nova och nu tycker jag att hon är för stor! Och efter att jag hade bestämt mig såg jag på Hailies mammas blogg att hon tänkte köpa en! Så då vart det liksom kanon =)


Har haft en jätte trevlig dag med dop och mysig kvällspromenad med lilla familjen plus att jag sedan har nästan slitit ihjäl mig då jag har klippt gräset, 2 timmar och då är bara baksidan klar!
Nu väntar helgen och en vecka då min kära sambo är ledig, men "ledig" blir han inte då det ska fixas inför Nova´s dop! =)

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar