torsdag 21 mars 2013

Detta hände denna Torsdag!

Har haft en hektisk dag men även en rolig sådan!

Jag och Nova drog iväg klockan nio imorse till blomsteraffären i Matfors för att fixa blommor till min fasters grav, hon skulle ha fyllt år idag.
Och många tankar har gått till henne idag, hon var verkligen den bästa fastern man kunde ha.

Fick dock nervbryt utanför blomsteraffären när jag skulle spänna fast Nova i stolen..höll väl på säkert tio minuter och lyckades ändå inte knäppa fast henne så jag ringer till Fredrik och är förbannad..till slut så fick ja till det och Fredrik kunde ju inte låta bli att fälla kommentaren -"och du undrar vart Novas brist på tålamod kommer ifrån?"
Kanske har han rätt?

Var sedan iväg för att lämna blommorna och tända ett ljus hos faster och sedan vidare till Johannedal för att hämta upp Vickis och lilla Leo för en stund på Drakborgen, även Ida och mysiga Hailie mötte upp oss där =)
Och shit va folk det var där idag!! Kanske kan det bero på att det var barnbidrag igår...

Men hade några roliga timmar där alla fall trots att Nova dissade Drakborgens pannkakor (tydligen bara morfars som duger) och att sedan tippade ut mitt glas med vatten över sig själv,bordet,skötväskan och golvet =)

Och när jag skjutsade hem Vickis och Leo stannade vi till på Hem Fina Hem, har länge viljat gå in där men har aldrig blivit av.
Men nu hade jag ju en orsak då jag skulle in och köpa en födelsedagspresent..den blir det en bild på imorgon då jag är lite för trött just nu att knäppa kort =)

Skulle även in på Ica i Matfors men där fanns ingen parkering alls så jag fick stanna på en lite mindre affär och handla istället, fick inte tag på allt jag skulle ha så jag fick improvisera lite till dagens middag men det vart rätt god ändå, smarrig lchf kyckling =)

Trodde även att Nova skulle vara rätt så gnällig nu på eftermiddagen då hon bara sov korta stunder i bilen men så var inte fallet, dock vart hon nog lite övertröttad vid läggdags då hon skratta åt precis allt och då  menar jag allt men det var ju hur charmigt som helst =)

Men nu blir det att krypa till kojs!

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar