lördag 23 mars 2013

Junselevargen traskade förbi!

Efter att jag hade skrivit klart och lagt upp mitt förra blogginlägg la jag märke till en bil som körde väldigt sakta förbi här hemma, så jag tittade ut..och vad får jag se då nedanför ladugården på lägdan?
Jo en varg!  Och inte vilken varg som helst!
Junselevargen! Och om henne har det ju varit mycket snack om i tidningarna.
Hon är väl på väg "hem" igen.

Så nu har karlarna blivit som tokiga här på byn och försöker spåra henne med skoter.

Säger så här ja, gör vad ni vill bara ni är snälla med henne.
Jag tillhör inte gruppen som praktiskt taget vill utrota vargen.

Tror som sagt att hon bara passerar och vill "hem" igen, är ju inte första gången hon sticker "hem" efter att dom har flyttat på henne.


Hade en katt(Diesel) som satt vid knuten på ladugården och kollade in henne då hon sprang förbi.
Men för han såg det väl ut som vilken hund som helst =P

Så nu har jag för första gången sett en varg ute i det fria, tänkte först-"nää det är kanske en hund?"

Men jag kände på mig att det var en varg trots att Fredrik skrattade åt mig men så rätt jag hade!

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar