onsdag 14 augusti 2013

14/8

Usch och fy vilken huvudvärk jag har...och det beror på att jag typ har stor bölat idag! Får alltid ont i huvudet då jag bölar. Även om jag bara bölar lite..

Och vad orsakade bölandet idag? Jo...Nova ramlade och slog munnen mot soffbordet. Å herre gud vad jag vart rädd!! Det small så jäkla illa! Och när jag plockade upp damen så forsade det verkligen blod ut munnen på henne!
Fick nästan halv panik. Och jag fick inte skölja munnen på henne. Hon bara skrek nej nej och skakade på huvudet. Så för att tömma hennes mun med blod fick jag liksom luta henne framåt så det skulle rinna ut. Så både Nova och jag såg ut som vi hade varit med i någon skräckfilm...
Såg att hon hade bitit sig illa på insidan av läppen. Så hon fick en isglass. Bra med kylan och hon vart go och glad kexchocklad.
Men när hon hade ätit upp glassen så skulle jag torka bort glassrester blandat med lite blod på hakan såg jag att under underläppen var det två streck som det blödde lite ifrån. Ja vad hände då? Jo då fick jag panik igen och började inbilla mig det värsta med att hon hade bitit hål i läppen och jag började böla, som en toka! Jag går upp till pappa för råd. Och han säger -"du gråter ju värre än jänta!" Och ja det gjorde jag verkligen!
Men när vi var där så käkade hon en massa mat och var precis som vanligt.
Och det slutade blöda ganska så fort.
 
Jag kommer ringa BVC imorgon och kräva att jag får komma in så dom får titta, annars kommer jag inte kunna slappna av.

Ibland är det jobbigt att vara förälder. Ens barn är det bästa man har och man vill ju att dom aldrig ska göra sig illa men när dom gör det gör det så himla ont i mammahjärtat.

Nä usch fy vilken eftermiddag. Nu blir det sängen..är en trött mamma idag.

1 kommentar:

  1. Åhh, lillgumman och stackars mamman! Vet precis hur det känns. Hoppas allt är väl med er båda nu. Kraaam!

    SvaraRadera