söndag 25 augusti 2013

Aj min tå!

Ja det ska ju vara jag till att klanta till det.
Är ju förkyld så det är ju inte roligt när man ska börja jobba men vad händer då? Jo jag ska gå och sätta mig i soffan, slår i tån i soffbenet jag hör hur det knastrar till i tån det gör även Fredrik som är en bit bort. Jag drar av en alldeles för lång ramsa med dom fulaste, konstigaste och osammanhängande orden någonsin. Och istället för att börja stortjuta så sätter jag mig i soffan och morrar..ja faktiskt så hjälper det.

Har skit ont i tån, kan inte vicka på den och inte heller gå på den.
Så jag vilar men efter 45 minuter är det likadant. Så Fredrik och min mamma tycker att ja ska åka in till akuten.
Hade väldigt svårt att bestämma mig då jag tycker att det känns så löjligt att åka in på akuten för att man slagit i tån.
Men sagt och gjort så for vi in.
Behövde dock inte vänta jätte länge.
Men fick reda på innan jag fick komma in att ortopeden hade fullt upp och låg efter.
Så tjejen som kollade upp mig rådfrågade en ortoped om det skulle röntgas men det var inte prio och en bruten tå lindar man bara.
Så nu är min tå ihoplindad med en annan tå för att stödja upp.

Men efter som jag skulle börja jobba imorgon så fick jag ringa och ändra det. Men det löste sig till det bättre då min snälla sambo hoppar in istället för mig. En fördel med att jobba inom samma bransch som sin karl  =)

Men nu blir det att fortsätta att ha foten i högläge och knapra i sig en alvedon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar