måndag 6 januari 2014

Recept!

Fick en förfrågan om recept på klappgröt och givetvis så lägger jag upp det! =)

Koka upp 5 dl vatten och 2 dl koncentrerad saft, helst blåbär,svartvinbär lr hallonsaft.
(Min favorit är helt klart svartvinbär)

Tillsätt sedan 1 dl mannagryn och låt små koka i 5 minuter.

Ta sedan kastrullen från plattan och ta fram elvispen.
(Jag brukar hälla över gröten i en plastbunke)
Sedan är det bara att vispa!
Men man ska vispa läääänge!!!
Den ska bli riktigt fluffig!

Servera med mjölk!

Klappgröt för mig är så förknippat med min mormor!
När jag var liten så brukade jag springa ner till henne vid lunchtid och då brukade jag få just klappgröt och nybakade frallor direkt från ugnen =)
Och att jag nu själv står i samma kök och gör klappgröt till min dotter är hur underbart som helst!  =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar