lördag 8 mars 2014

Vårstädning!

Idag har lilla familjen varit ute och vårstädat!
Spadar,pulkor,sparkar..ja allt som har med vintern att göra har hamnat inne i boden! 
Jag har gjort så fint jag kan ute på bron med dom ljung som faktiskt var fina efter snötäcket dom legat under =)

Nova har hjälpt till att sopa bron hon =)
Vart lite ledsen på ögat dock då pulkan åkte in i boden men vart superglad då alla spadar och hinkar kom fram till sandlådan! Så det vart sandlåde premiär idag =)

Sen gungade vi hur läänge som helst innan vi fick fika inne hos mormor och moffa =)
Sen så har jag tvättat och målat på hyllorna som ska in på Novas rum.
Igentligen skulle dom varit både klara och uppsatta på väggen vid det här laget om jag helt enkelt inte hade glömt bort dom!!
Men nu är det bara två lager kvar sen så är det färdigt! =)

Eftersom vi klev upp klockan fem imorse så började Nova bli tröttis strax efter tio så då bäddade vi ner henne i vagnen och gick på en promenad.. Ja..det blåser ju rätt så rejält idag, skulle vilja säga att det stormar!
Osmart som kan vara hade jag keps på mig!
Den fick jag efter ute på plöjningarna några gånger, tur att mormor var med och kunde passa vagnen.
Och eftersom det blåste så rejält vart det en kort promenad!

Ja undra vad man ska hitta på nu då??
Klockan är 11:08 och jag har hunnit med allt som ska göras idag..ja,förutom matlagning då förstårs!
Man kanske ska ställa sig i köksfönstret och glo på Fredde som är ute med röjsågen =P

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar