torsdag 10 april 2014

God kväll!

Idag har jag lilla hjärtat bakat kakor!
Min farmor gör alltid dessa och dom är ju hur goda som helst!
Vet dock inte vad dom heter.
Men degen går fort att göra och gräddningstiden är inte lång heller.
Men sen att smeta ut smörkräm mellan varje kaka och sedan på med glasyr och strössel är ju ett lite pillergöra!
Men fick en extra glad sambo idag då han verkligen älskar dom här kakorna! =)






När vi bara är hemma är Nova för det mesta alltid utan blöja då hon är så duktig på att säga till när hon behöver gå på pottan och kissa.
Idag har det varit blöjfritt hela dagen lång, även när vi var ute och det har inte hänt en enda olycka =)
Idag kutade hon iväg på pottan själv flera gånger.
Men det här med att bajsa på pottan det vägrar hon, vilket jag kan förstå då hon har problem med den delen (vill hellre hålla sig).
Så när hon ska bajsa ska blöjan på så hon kan kila iväg och göra den delen för sig själv.
Även då hon säger hon till och hämtar blöjan själv =)

Känns ibland så konstigt att hon blivit så stor! När hände det liksom? Vart tar tiden vägen?

Vi har haft en riktigt bra dag men nu ska jag krypa ner under täcket och slö surfa lite på mobilen innan jag tuppar av =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar