lördag 12 april 2014

Onödiga prylar/dammsamlare del 1

Ja alla har vi dom.
Dom där sakerna som man bara måste ha för att typ alla andra har dom och man ser prylen i varje reklamblad.
Man införskaffar sig denna pryl  och den används flitigt..ett tag...sen så bara samlar den damm och man undrar varför man i huvudtaget la ut pengar på denna pryl.

Hemma hos oss finns det mycket av dom prylarna.
Och ja, det är antingen jag som har köpt dom eller önskat dom till mig själv eller gått den "fula" vägen och önskat dom till Fredde.

Nummer 1 på denna lista hamnar denna:


Jag trodde att med denna dammsugare så skulle alla mina problem med katthår och dylikt vara ett minne blott.
Intalade mig själv att det skulle vara såååå smidigt att slippa dra fram dammsugaren varje gång för lite skräp på golvet.
så jag köpte den. den var ju inte "billig".
Jag kommer ihåg att jag tyckte den var så snygg. Den var svart med "krom".
Den bara glänste så där fint som nya saker gör.
Men den lilla rosa bubblan sprack efter en vecka.
Den var ju så jäkla bökig att få bort katthåret som fastnade på den där jäkla rullen i munstycket.
Så den stod och samlade damm när vi bodde i Östby och nu står den i skrubben. Har aldrig plockat fram den under tiden vi bott här. Och vi har bott här i snart 3 år.


Nummer 2:

 Tassimon. Ja, vad ska man säga om denna?
Novas ena gudfar och hans sambo skaffade sig en.
Jag fick prova kaffet. Tyckte det var så super gott!!!
Tjatade ganska mycket med Fredde om en. Men det vart ingen.....tills en dag efter jobbet och jag skulle åka och kolla på en ny mobil på MediaMarkt.
Då fanns dom där till det oslagbara priset 1399! Men hallå! Klart jag måste slå till?! Ja återigen var det jag som stod för inköpet av en dammsamlare.
Den låg i sin kartong säkert 2 månader.
Sen fick den sig en hedersplats i köket och jag bjöd på kaffe som aldrig förr.
Men helt plötsligt så tyckte jag att kaffet inte alls var lika gott längre och den tog en jäkla plats och det är faktiskt dyrt med dom där jäkla kapslarna!
Så den hamnade på en hylla i skrubben, i typ två år sen fick den en come back i hela en månad sen efter det har det återigen stått på sin hylla i skrubben...
Och det var till och med som erbjöd sig att köpa den...hur dum var jag som behöll den...mycket!


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar