tisdag 20 maj 2014

Vilken dag!

Oj vilken dag!

Nova började surra redan klockan fyra imorse, men stopp och belägg sa ja!
-"det är mitt i natten  Nova, lägg dig och sov"
Och till min stora förvåning gjorde hon det?!
Det enda jag fick till svar va -"täcket mamma"
Så efter att ha dragit på henne täcket igen blev det två sovtimmar till! Prisa Herren!

Men sedan vid åtta tiden  började Nova bli lite less på att vara åt det tystare hållet (Fredde jobbar eftermiddag) så drog hon o ett ovakat ögonblick fram munspelet och drog av trudelutt precis utanför sovrumsdörren vilket resulterade i en lite lätt irriterad och nyvaken  Fredde.
Och det finns nog ingen som är så morgonsur som han..men idag fick han då vara det då han bara hade sovit fyra timmar..

Roligt ändå hur väl man känner en person.
Det tog max 2 sekunder för mig att läsa av honom så jag sa inte ett ord till honom fören typ 45 minuter.
Och med det lätta ordet -"godmorgon" och en nykokt kopp kaffe kan man lite senare ge sig på en hel mening.
Men jag tycker om han ändå =P

Strax efter nio drog jag, Nova och mamma/mormor iväg för en snabb visit på Birsta.
Men ihöjd med blåberget tok kräka Nova.
Sååå jag fick stanna på en busshållplats och klä av stackarn och göra rent överallt så gott det gick.
Men så jäkla typiskt så hade jag inge ombyte med mig till henne så när vi kom fram till Birsta fick jag skicka in morsan på närmaste affär för att panik köpa kläder åt Nova.
Åh herregud säger jag bara...

Så när kläderna var på blev det kvickt in på Birsta en sväng där jag hittade en present åt Fredde alla fall innan vi for vidare till Jula för present handling.

När vi väl kom hem var det bara att slänga spykläderna i tvätt maskinen, plocka ur barnstolen och sanera den och storstäda bilen..

Ja, men det är sånt som händer ibland..

Väl hemma har allt gått kanon alla fall.
Nova har ätit som en häst, inte så konstigt.
Och jag har storstädat hennes rum.

Imorgon vankas det jobb för min del och dagis för Nova..så nu säger jag äntligen God natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar