onsdag 22 oktober 2014

äntligen!

Japp, elementfärg, spiskåpan måste ju tåla värme.
Det är bra att få vara lite "ledig" ibland så man hinner med det där man skjuter upp hela tiden.
Nu är äntligen spiskåpan färdigmålad både ut och insida.
Så imorgon blir det att ge sig på väggtexten. Är något orolig att den ska bli sne men jag hade lite taktiksnack med Fredde innan han drog på jobbet idag så det ska nog gå bra.

Har dock upptäckt en nackdel med att ha målat vitt på en vägg och spiskåpan. Köksluckorna vart ju väldigt gula helt plötsligt. 
Och eftersom Ikea inte längre har dom måtten som vi har i vårat kök kan jag inte köpa nya köksluckor. Nån som känner till någon som lackar köksluckor till en bra slant?

Nu har jag bara detta kvar att göra i köket innan jag är färdig:

  • Få upp väggtexten.
  • Köpa en ny matta.
  • Klä om kökssoffan.
  • Pimpa en tråkig brödlåda.
  By the way så köpte jag en ny kastrull i helgen, så söt i rosa =)

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar