onsdag 18 februari 2015

En hemlis...

När jag fyllde 20 år så bodde jag fortfarande hemma då jag hade tagit studenten 2 månader innan. 
Jag hade ett semestervikariat på en budilsfirma.
Och när jag började öppna mina presenter började jag ana ett mönster.
Jag fick kastruller, startkit med tallrikar från Ikea,dukar,finare vinglas and so on...
Mina päron tyckte väl att det var dags för mig att flytta hemifrån.
Och det roliga är ju att jag hade träffat Fredde ett fåtal gånger innan jag hunnit fylla 20 (i augusti) och i Oktober hade jag flyttat hemifrån.

Och som alla "unga" människor köper man ALLT på ikea.
Och alla muggar och kaffekoppar jag köpte då till min beiga "servis" från Ikea står fortfarande i våra köksskåp och vi äter fortfarande på dom beiga tallrikarna.
Jag har länge velat köpt nytt men eftersom tallrikarna fortfarande är i bra skick så känns det ju som bortkastade pengar. Är bara två asietter som har blivit kantstött och det kan man ju liksom leva med.

Men vad är det jag vill komma till? Jo nu är det ju så här att jag har en hemlig fetisch...jag ääälskar kaffekoppar och muggar!!
Men vetenskapen att jag har helt fungerande koppar/muggar hemma har hejdat mig att köpa alla dessa vackra muggar jag sett genom åren.

Och här kommer några underbara muggar/koppar som jag gärna skulle vilja se stå i vårat kökskåp!

Ni hittar alla koppar och muggar här!

Dom är ju bra mycket snyggare än dom jag har hemma...


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar