fredag 24 april 2015

Fredag!

Hallon!
Novas bula har faktiskt blivit mindre,  trodde att det skulle vara tvärtom faktiskt.

Men vilken kväll/natt jag har haft.
Nova äter medicin för att hon ska kunna bajsa.
Hon har ätit det länge nu, både morgon och kväll.
Sedan en tid tillbaka har vi endast gett morgon eftersom hon bajsar på pottan nu.
Och det blir ju liksom en helt annan grej när man gör nr 2 på pottan istället för att stå upp och göra det i blöjan.
Att sitta ner är ju det naturliga och man kan ju liksom ta i på ett annat sätt.
Och enligt doktorn på barnkliniken så skulle allt lösa sig bara hon började göra nr 2 på pottan.
Och allt har funkat utmärkt tills nu. Medicinen tog Slut här hemma och ett missförstånd mellan mig och Fredde gjorde att hon vart utan i tre dagar.
Och pågrund av dom tre dagarna gick allt åt helvete.
Hon ville inte gå på pottan.hon fick panik helt enkelt. Så jag lät henne ha blöjan på sig. För hon måste ju få ur sig någe alla fall. Men det gick typ inte heller.
Så igår kväll och natten väckte Nova mig flertalet gånger och sa att hon bajsat i blöjan. Dom flesta gånger hade det inte kommit något alls till att den var en liten klick.
Men på morgonen kom hon själv och sa att hon ville sätta sig på pottan.
Lill stackarn bara grät medan hon tog i.
Jag uppmuntrade, tröstade och torkade tårar om vartannat. Och till slut fick hon ur sig.
Jag blir så less på detta. Hon ska ju inte behöva äta medicin för att kunna skita normalt!
Det ska ju liksom bara fungera.
Så inte tusan kommer jag ens våga att ta bort medicinen på morgonen.
Blir väldigt matt på det hela då jag tycker så synd om henne.

Men nog om det.

Vi har varit iväg och Storhandlat idag.
Och så vart det ett besök på toys r us då vi ska på Kevins kalas imorgon.
Passade även på att köpa lite andra presenter då det är några födelsedagsbarn nu framöver.
Och Nova fick sin efterlängtade Elsa klänning. Så hon har rockat den stenhårt sen vi kom hem.

Men nu ska jag sätta igång med middagen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar