måndag 20 april 2015

Puh..måndagen är över!

Då var denna måndag gjord.
Nova väckte mig ganska så tidigt men jag brukar oftast halvsova bredvid henne då hon äter välling så jag brukar vara ganska så utvilad =P

På förmiddagen vart det mest att roa henne och plocka undan.
Sen var det dags för lunch, Nova fick äggröra. Hon kan verkligen äta hur mycket ägg som helst.
Till mig själv var det äggröra på två ägg, en skivad kryddkorv med hög kötthalt, rivna morötter och vitkål och lite bea. Och en macka och vatten till då så klart. Den här sortens lunch står man sig på jätte länge och det är riktigt gott =)





 Sedan så skulle jag och Nova gå iväg på picknick för att komma ut lite och käka mellanmål ute men medan jag höll på att fixa ordning det så somnade Nova på kökssoffan så det sket ju liksom sig. Så jag fick äta mellanmål själv istället och passade på att köra en 15 minuters Paolo Roberto.

Sedan var det dags för matlagning och idag vart det lax med pressad potatis, romsås (den skippade jag idag för Fredde köpte fel) och återigen rivna morötter och vitkål.

Efter det gick hela familjen på en liten skogspromenad och Nova fick kämpa på eftersom det var lite "stökigt" efter avverkningen. Till Novas stora missnöje såg vi inga djur.(Tänk om vi bara hade tittat ut genom fönstret imorse hade vi ju fått sett Vabis busa med råbock ute på vägen, det hade varit riktigt roligt ) Men en jäkla massa bajs såg vi, antagligen efter räven.

När vi kom in var det dags att koppla av med välling och Emil i Lönneberga och det var bland annat då dom åker på marknad i Marielund. Och hästen Lukas som han får är ju så otroligt fin, blir så himla hästsugen då jag ser han =)
Och medan Nova åt välling tog jag mitt kvällsfika, hallon, mango och lite kokos.

Sen var det dags för min "träningsrunda". Jag var riktigt jobbig med mig själv och valde att gå mot det håll då det är ständigt uppför. Och så körde jag intervaller med joggning och promenera i rask takt. Varannan kabelstolpe fick det bli men sen när det var utför körde jag mer joggning. Sen när jag började närma mig hem fick jag en idè att vika upp på åkern och följa den upp tills skogskanten och sen efter det följa skogskanten resten av vägen hem så det vart en jäkla jobbig avstickare. Jobbigt som tusan att gå på åkern, kändes i vaderna kan jag ju säga.
Så när jag äntligen kom in på vår gräsmatta slängde ja mig omkull där för att ta igen andan lite vilket syns på korten här nedan..och så fick jag lite sällskap av min goknopp Diesel..han trodde säkert att jag höll på att dö =P

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar