torsdag 10 december 2015

"Lucia" idag!

Idag har det varit Lucia firande på dagis.
Och dom är ju för söta alla dom små. 
Nova har gått runt här hemma i två veckors tid och sjungit julsånger =)
Nova var tomtemor,samma som förra året då klänningen fortfarande passade.
Jag tog ledigt hela dagen så efter Lucia firandet var över åkte jag och Nova på Ica och köpte lite gofika och jag hämtade ut ett paket.

Så vi hade fikastund förut.

 Nova föredrog pepparkakorna, och jag föredrog...ja allt =)

Sedan så har jag städat lite i köket,diskat,dammsugit och ställt fram den fina glöggservisen jag fick av min make =)




Det är 4 muggar till, 8 skedar och två skålar för russin och mandel men det blir så himla plåttrigt om allt ska stå framme. Men jag tycker den är så himla fin! I love it!

Jag satte lite hyacint lökar till första advent och jag fock då höra att man måste ha typ jord, men det hade inte jag utan bara mossa som var blöt men dom blommar ändå =)


 haha, nu såg jag att Nova hade lagt om julkulorna, för så hade jag inte lagt dom i alla fall =)

Nova har somnat i våran säng så jag ska passa på att knäppa lite mera kort på saker som ska upp i bloggen och sedan invänta maken =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar