torsdag 28 september 2017

28/9-17 Nya blommor och lite annat..

Igår vart det en sväng på Birsta.

Första stoppet blev Plantagen. Nya krukor och nya blommor till matrummet stod på agendan.

Visste att jag ville ha krukor med guld på.
Fredde har nämligen en jättefin kristallkrona som vi ska ha i matrummet och den går i guld. Så då blev det just guld som alla små detaljer ska vara.
Knoppar med guld till vitrinskåpen, guld krukor,ljuslyktor(inte inhandlade än) får också gå i guld.

Som tur var så hittade jag krukor med guld, eller ja dom är faktiskt i glas med spräckligt guld för ett bra pris 60 spänn,så 4 sådana blev det.
Sedan var det blommornas tur.

Murgröna 2,st stycken lite modell större och två stycken lite annorlunda orkideèr (kommer inte ihåg vad dom kallas, haha) 
 Sedan var jag nöjd.





Sedan bar det iväg till Birsta gardincenter för att kolla på lite gardiner.
Hittade hissgardiner som jag verkligen gillade men när jag väl står där så vet jag inte vad jag har för mått på fönstren.
Men tillslut kom jag på att jag satte upp en 120 hissgardin och den var för liten så jag chansade på 140, tjejen som jobbade där var super hjälpsam, hon sa köp, åk hem och mät innan du plockar upp dom ur förpackningen så om det inte stämmer är det bara att komma och byta.
Så jag mätte direkt när jag kom hem och det verkar stämma =)
Sedan slog jag också till på en duk till vår nya matgrupp vi väntar på.

Och efter det drog vi på toys r us och inhandlade kalaspresenter till Linus kalas på söndag. En fjärrstyrd Blixten mcqueen och snygga kalsonger med samma bil på och Nova valde kort, spindelmannen, för alla killar gillar ju spindelmannen sa hon =)

Hämtade även ut ett paket på Ica med lite Halloween prylar, bland annat Novas klänning och den passade, lite lång kanske men det gillade hon verkligen så den får stanna =)

Idag är det en riktig hemma dag, så det blir att tvätta,städa och leka med Nova idag.

Ha de! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar