tisdag 17 april 2012

Snön återvänder!

Vaknade upp till en snötäckt värld idag! Vilket inte alls passade mig då jag hade tänkt att åka och hälsa på mina arbetskamrater på jobbet idag och min bil fick på sommardäcken i söndags så det var bara att ställa in den trippen och städa istället vilket jag tycker man gör för det mesta men det blir en haklapp där ett klädesplagg där och nappflaskor som ska diskas och en soffa som ständigt måste dammsugas då Diesel tappar mycket päls just nu men hellre en tygsoffa än en skinnsoffa som kan få klösmärken.
Knäppt imorse och nu är det betydligt mera snö på backen!
Sover som bäst med mössan neddragen över ögonen!
 Eftersom det var så tråkigt väder kände jag inte alls för att ta min dagliga promenad med vagnen så Nova fick nöja sig med att bli utdragen på bron bara men hon sov lika gott som vanligt!

Så medan damen sov passade jag på att städa vidare och försöka få Diesel att inte ta några fler domherrar då jag tycker som är så fina men det är ju lättare sagt än gjort! Laddade även ner det senaste avsnittet av GCB så jag aldrig hinner med att se det på kvällen. 
Fredrik kom hem ovanligt tidigt från jobbet idag så då fick Nova lite extra tid med sin pappa vilket uppskattades av dom båda.

Måste även gnälla lite också! =P Köpte tulpaner på Ica i Matfors och jag tycker dom blir "fula" fort!
Syns kanske inte så jätte bra på bilden kanske.
Mina tulpaner!


Vart lite lat idag gällande middagen så det vart ugnsbakad lax med hummersås och pressad potatis till, det enda som tar tid är ju att skala potatisen och göra hummersåsen sen sköter ju allting sig självt =)

Men nu blir det lite mys med familjen och invänta Top Model som börjar ikväll på trean! Extra kul säsong blir det ju då det bara är dom som varit med förut under årens lopp som får en andra chans! 
Tv3 20.00 Tisdagar! Don´t miss it!
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar