lördag 12 maj 2012

Efterkontroll och lite tårta!

Igår var jag äntligen på efterkontroll på Centrum.
Det blev allt man gör vid inskrivningen så det vart en utskrivning nu då =)
Vart lite glad då jag klev upp på vågen och såg att jag hade gått ner två kilo till sen senast jag vägde mig =) 
Och så vart det att kolla blodtrycket och blodvärdet och det där stick i fingret är jag väldigt van vid då jag fick graviditetsdiabetes i slutet av graviditeten och då fick jag kolla blodsockret 7 gånger om dagen plus insulin spruta på kvällen, så rädslan för nålar försvann om man säger så =)

Vi pratade igenom förlossningen och om diabetesen som försvann med förlossningen sedan vart det ju att hoppa upp i den där jäkla stolen för att se att allt var OK där nere... och jag gick igenom besiktningen utan 2:or eller bra att veta =P

När det gällde preventivmedel valde jag mini piller den här gången då jag känner att varken P-stav eller spiral är något för mig. Så det blir att fara på Apoteket på måndag och plocka ut pillren då jag inte ens vet vad dom heter.

Efter besöket tog jag en snabb sväng på Birsta City och köpte den nya Hamilton filmen med Mikael Persbrandt i huvudrollen.


Tyckte faktiskt att filmen var helt okej med tanke på att den är "svensk" men det var ju mest en massa snack på engelska och snyggt gjord var den också =) 3 av 5 få den av mig =)

Tittade även runt lite inne på Åhlens för att se om jag kunde hitta något till Nova men det vart inge, hade jag lagt ner lite mer själ och tid så hade jag säkert hittat en massa =)

Efter det drog jag hem igen där Fredrik precis hade lagt ner Nova i barnvagnen för hon skulle sova lunch.
Men efter tre timmar då jag drog in henne igen och skulle ge henne mat så tyckte jag att bodyn hon hade på sig såg rätt så knepigt ut..kände liksom inte igen den riktigt men så såg ja ju att hon hade på sig den bak och fram..Behöver jag ens säga att det inte var jag som klädde på henne utan att det var min kära sambo? Så jag fick mig ett litet skratt då Fredrik tyckte att det såg ju mycket bättre ut med den bak och fram men själva grejen med den bodyn är att den har spetskrage..så den hamnade ju liksom bak i nacken där den inte alls syntes och knapparna som man knäpper bak var ju fram =) Så jag tror nog att han igentligen tyckte att det var smidigare att knäppa den då knapparna var fram och ärligt så hatar jag bodys som har knapparna bak då det faktiskt är mycket krångligare att knäppa dom.

Senare på kvällen då Nova blivit nattad passade jag och Fredrik på att ha en sånt där fredagsmys vilket alltid slutar med att någon av oss somnar i soffan och det var Fredriks tur igår så han såg ju inte hela Hamilton så det blir väl att se om den här någon kväll =)

Idag vaknade hela familjen av att telefonen ringde här hemma, men ingen ville kliva upp tills Fredrik kollade på klockan och sa -va faaan! Klockan är ju tio!!
Så det vart verkligen låååångsovning här hemma! Just den dagen då vi hade mycket inplanerat du vi skulle upp till Ljungaverk och gratta svärfar som fyllde år igår! Så det vart bara upp, käka frukost, göra iordning sig själv, Nova, skötväska, barnvagn och se till att katterna hade mat sen bar det iväg mot birsta för att inhandla födelsedagspresent men som tur var ringde Fredriks syster Anna och sa att det kunde dom fixa så då bar det upp te Ljungaverk på en gång istället!

Har ju faktiskt skött min diet ganska så bra tills idag!! Då vart den både tårta och potatis men jaja få väl ta en extra lång promenad imorgon då =)

Nova har ju börjat bli lite mer reserverad mot folk  nu och bli lite blyg så det vart lite gråt då det var länge sedan hon hade träffat Farmor och Farfar men det gick över efter en stund och då var vi den glada tjejen jag är van vid =) 
 Men man blir ju praktiskt taget barnlös då man är och hälsar på för då vill ju självklart alla andra hålla i, busa och gosa med henne och det är bara bra det men man känner sig ju lite ensam då man är van att henna hos sig ständigt.
Eftersom vi sov så oerhört länge vart ju allt förskjutit idag så hon var väldigt övertröttad när hon skulle lägga sig ikväll så det var mycket gråt men om man får ligga i mammas famn ett tag så går det över så då kan man somna själv ändå i vaggan =) Och nu hoppas jag faktiskt att vi vaknar tidigare imorgon =)


 Fortsatt trevlig helg =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar