tisdag 15 maj 2012

En helt vanlig Tisdag!

Idag har varit en så där vanlig då det inte har hänt så mycket.

Jag och Nova tog en tripp till Ica i Bommen för att inhandla lite till allt som ska bakas innan Fredrik fyller år nästa vecka, föredrar att baka själv istället för att köpa då jag tycker det är jätte roligt att baka =) Så imorgon börjar bakandet nr 1, får baka en till två sorter per dag då jag inte hinner med något mer under tiden Nova sover lunch så dom mer krävande bakverken får jag göra till helgen då Fredrik är hemma och kan underhålla våran dotter eller hjälpa mig så det går fortare =) 

Då vi kom hem var det bara att lägga över Nova i barnvagnen så hon fick sova vidare där några timmar medan jag pysslade inne. Fick även dom prylar jag har beställt till min kompis Ida´s dotter Hailie på posten idag och jag vart väldigt nöjd med resultatet =) Bilder kommer då hon har fått dom så inte Ida ser det här på bloggen först, vill ju som sagt att det ska vara en överraskning =) 

Men fick även tid för att göra ny cellprovstagning, för tredje året i rad blir det! 
Då första gången visade på en cellförändring och om man tycker att cellprovet är obehagligt är det ingenting emot då man måste in igen för att dom ska "knipsa" bort tre delar av livmoderhalstappen! Fy vale säger jag bara! Men som tur var det ju inge fara den gången och förra året slapp jag "knipsar" delen då allt var normalt så det är bara att hoppas att det går lika bra den här gången =)

Men en annan rolig grej hände våran lilla familj igår då vi satt och åt, Nova satt i babysittern bredvid mig och började skratta som en tok! Hur länge som helst!=) Förut har hon bara skrattat lite grann då man kittlar henne så det var så underbart att se henne verkligen skratta så att hela hon hoppade =) Underbart när allt nytt händer =) 

Har även sett klart den sista säsongen av Desperate Housewifes =( känns så tråkigt att den serien lägger av nu! Kommer verkligen sakna damerna på Wisteria Lane.




Men nu ska jag gå ut och leta reda på Diesel så han får göra kväll han med och ja, jag är väldigt mammig med mina katter så inte får vara ute på natten =P 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar