tisdag 8 maj 2012

Gårdagens bestyr =)

Igår gjorde jag något som jag har totalt glömt bort, jag ringde nämligen min barnmorska och bokade tid för efterkontroll och det var verkligen på tiden! Och för dom som inte vet vad en efterkontroll är så är det ett besök hos barnmorskan som ser till att allt ser bra ut "där nere" efter förlossningen och så pratar man bland annat om preventivmedel så på fredag är det dags och det passade utmärkt då Fredrik är ledig då så han kan "passa" Nova under tiden =)

Åkte även fram till Matfors igår och hämtade ut mitt paket från trend4you då dom hade skickat en ny matburk till mig och denna var utan skador =) 
Passade även på att svänga förbi Jossan en sväng med kvittot till födelsedagspresenten hon fick av mig då tyvärr några delar till den var trasig =/

När jag kom hem ringde jag en sväng till min vän Vickis och pratade lite graviditet/barn med henne då även hon ska ha barn i år, närmare bestämt i November =)
Efter det passade jag på att stöka undan här hemma medan Nova låg ute i barnvagnen och sov, förberedde även middagen då jag hade en kyckling som skulle rensas.

När Nova vaknade vart det en flaska mat och bus i soffan och träna att ligga på  mage, det händer så mycket med hennes framsteg nu =) Fast man önskar att tiden kunde stå stilla ibland.

Middagen blev en enkel grönsallad med kyckling som jag gjorde en sås till gjord på grädde och färskost, vanliga fall ska man ju ha pressad potatis till och sedan hälla över vindruvor på kycklingen men det skippade jag eftersom jag försöker undvika kolhydraterna och vindruvor är det för mycket socker i.



Och idag sov både jag och Nova länge, inte fören klockan åtta klev vi upp =)
Eftersom Fredrik jobbar eftermiddag den här veckan är ju han hemma på förmiddagarna så då myste vi hela familjen i soffan imorse, blir på något konstigt vis väldigt lat då han är hemma så allt som har med städning att göra sker inte förns han har åkt och jobbat kanske har det med att göra att då är det hyfsat städat tills han kommer hem igen =P 
Så nu ska jag invänta att Nova ska vakna där vid tre tiden för mat sedan blir det att vänta på att mamma/mormor ska komma och passa Nova en liten snabbis innan jag drar iväg på affären då det går lite fortare om jag är själv och så får Nova vara med sin mormor en stund =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar