söndag 6 maj 2012

Gokart,pizza och en bebis!

Igår hände något som aldrig har hänt tidigare..Fredrik klev upp med Nova så jag fick sova vidare och sov det gjorde jag verkligen! Klockan tio klev jag upp och det kan jag inte ens minnas jag gjorde senast! Så tack för det Fredrik =)

Eftersom min kära vän Jossan fyllde 25 igår så skulle ju det firas, så jag och Fredrik tog barnledigt igår tillsammans för första gången. Mormor fick komma och passa Nova medan vi var borta.
Vi åkte till Birsta vid fyra tiden då jag inte hade inhandlat någon present till Jossan så vi strosade omkring på Birsta City ett tag och Fredrik köpte lite kläder vart även jag sugen på att handla kläder men det är ju inte vidare roligt då man fortfarande är tjock! Så det får vänta.

Sedan bar det av till Nöjeshallen där vi skulle träffas för att köra Gokart.
Vi vart sammanlagt sju personer, Jag, Fredrik, Jossan och hennes sambo Andreas, våran barndomskamrat Sofie och Jossans bror Jimmy (som bloggar för TIK på st) och hans sambo Chattis.

Vi delade in oss så att tjejerna körde kvalet mot varandra och killarna mot varandra. Fredrik var snabbast av killarna och Sofie var snabbast av tjejerna.
Så A-finalen körde Fredrik, Andreas, Sofie och Chattis. och A-finalen vann ju min kära sambo =) Så stolt så!

Och B-finalen ägde ju jag mot Jimmy och Jossan så den vann ju jag! =) Team Hamre vettu =P

Efteråt gick vi över till restaurang delen och käka lite, tyvärr vart det mycket strul med både mat och drink beställningarna =/ Så vi fick vänta bra länge. Jag lyxade till det med cider(har ju inte druckit på typ 2 år!) Men det fick räcka med en för då jag var så jäkla törstig efter Gokarten och att vi fick maten innan drickat så hällde jag i mig den cidern och det kändes i huvve på direkten! Och eftersom jag skulle hem till min kära dotter hade jag inga som helst planer på att bli full. 

Vi snackade och hade jätte trevligt hela gänget och vi fick även då nyheten att vår vän Ida hade äntligen fått sin efterlängtade dotter =) Som är sååå söt så!

Men vid nio tiden bestämda jag och Fredrik att vi skulle bege oss hemöver så jag fick natta Nova själv men då hade dom ett så idiotiskt kassasystem att vi fick vänta jätte länge innan vi kunde betala! Men efter många om och men kunde vi bege oss hemöver och Nova var vaken då vi kom hem så jag fick natta henne själv och det gick så bra så, hon somnade på stört =)

Och även imorse fick jag sova ut då Fredrik tog Nova då han klev upp men idag sov jag ända till 11!!! Så då var det bara att  ge Nova en flaska mat sen skulle hon ut i vagnen och sova och då fick mormor passa babyvakten medan jag och Fredrik drog till Ica Maxi och storhandlade, och om man ska börja äta "nyttigt" kostar det betydligt mer pengar och man får mindre i påsarna! Men men det får väl vara så då =)


Tänkte ju lägga in lite filmer från Gokarten men min kära sambo filmade bara sin ficka istället för racet =P Måste nog ge han en lektion hur man hanterar en kamera!

Hoppas alla har haft en rolig helg =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar