lördag 9 juni 2012

Fullspäckad vecka!

Oj oj vilken vecka det har varit! Fullt upp hela dagarna!
Tisdagen var det studentfirande för hela slanten! Det var Novas kusin Michelle som tog studenten på Skvaderns gymnasium och det är så roligt att se alla glada och lite lätt överförfriskade studenter =P

Nova var lite ledsen ett tag då hon låg i barnvagnen medan vi väntade på att eleverna skulle komma ut på balkongen men efter ett tag så somnade hon =) 

Vi drog oss undan ganska fort bort till platsen där lastbilarna stod för att invänta Michelle, men då när musiken började dundra för fullt på alla flak så gick Fredrik bort till bilen med Nova då hon vart lite rädd så jag fick tränga mig fram för att ge Michelle en kram och hänga en nalle runt hennes hals =) Och hon var så fin dagen till ära =)

Glad student =)
Efteråt for vi ut till Bergsåker för att fira Michelle riktigt och äta en massa god mat =) Men jag höll mig undan från potatissallad, tårtor och dylikt =) 


Bål, alkoholfri =)
 På självaste nationaldagen firade vi på hemmaplan, jag och lilla familjen tog en promenad på en timma och när vi kom hem tog jag med barnvagnen ut i trädgården så Nova fick sova under dom blommande äppelträden.
Nova sussar gott!

Är så jäkla fint då äppelträden blommar =)

Fixade även med pärlandet inför vi skulle sätta pärerna och då fick jag lite sällskap av mammas katt Gubben som tyckte det var så roligt att klättra i äppelträden =)


 Nu börjar även jordgubbsplantorna på att blomma...

Torsdagen var lugn förutom att jag fick ringa BVC då jag hittat en knöl under Novas ena bröstvårta i samma storlek som en ärta och Åsa var snäll och gav mig en tid redan dagen efter =)
Eftersom jag inte hade något inplanerat under dagen så tog vi en riktig långpromenad jag och Nova =) Till Skedvik vart de, 1 timme och 45 minuter tog det, men man känner sig extremt nöjd då man har fått varit ute och rört på sig =)


Fredag morgon for vi iväg på BVC så Åsa fick titta på knölen, hon trodde inte att det kunde vara häxmjölk då jag inte ammar längre så hon gissade på att det var en körtel så jag ska hålla extra koll men inte vara där och klämma och känna så ska hon titta på det igen den tjugonde då vi ska in för fem månaders vaccinationen, så jag hoppas att det inte är någon fara =)

Senare på dagen var det ju dags för studentfirande nummer två då det var min kusin Henke som tagit studenten och han var ganska så rund under fötterna då vi kom =) 

Nova chillar i barnvagn på studentfirande nummer 2

Och kusin Milly chillar i sin barnvagn med sitt äppelskrutt =)
Min moster hade beställt en tårta av tjej ute på Alnö som gör dom på sin fritid och den var extremt fin =)
Tårtan var jätte stor och endast 250 kronor betalade hon för den!!! Och supergod var den! Så  nu vet man ju vem man ska vända sig till om man vill ha lite finare tårtor till väldigt bra pris =) 

Här hemma hade vi även en liten katt som fyllde 3 år så vi firade ju han lite med extra god mat =) (ja vi kanske är lite töntig, men han var ju våran go bebis innan Nova kom till världen =P )

Grattis till Diesel på 3-årsdagen =)
 och idag lördag for vi till en mina bästa väninnor Jossan och hennes familj och grillade lite =)

Och nu har vi även bestämt oss för att vi ska ha barndop =)
Så på måndag blir det att ringa prästen =) Ska bli jätte kul! 

Imorgon är det ju söndag och då ska jag verkligen vila hade jag tänkt, men man får ju se om planerna ändras under dagen, brukar ju lätt bli så =P

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar