måndag 24 september 2012

Chokladbollar och tråkiga utgifter

Idag var jag iväg och hämtade ut paketet från ellos med byxorna och jackan jag hade beställt till Nova.
Vart skitnöjd med jackan!!!

Min bror Andreas har varit här hemma på gården idag med sin dotter Milly, så medan Nova sov lunch fick ja passa på att rå om min söta brorsdotter =)

Nova tog en ovanligt lång tupplur idag, hela fyra timmar(!!!) inte ofta det händer längre.

Efter att Nova vaknat och käkat mellis så slängde jag ihop lite chokladbollar men för att piffa upp dom något färgade jag pärlsockret med karamellfärg =)
Och Nova roade sig med sina egna deciliter mått medans.
Så nu har jag två lådor med gotta i frysen.






Nova fick även ett paket av sin mormor idag =)
En pyjamas och en body med tillhörande byxor. Tack mamma/mormor =)





Imorgon är det ju löning ... men typiskt nog är det inte bara räkningar som ska betalas utan jag måste även in på däckverkstaden och laga ett däck på min bil..det kan jag kalla en tråkig utgift!

Har haft sån otur med däcken på min bil... 
Tur var det att jag såg att det nästan var slut på luft i däcket när jag skulle åka från BVC i fredags, annars hade det nog fått blivit ett helt nytt däck igen.
For på macken och pumpa i luft men jag hörde tydligt och väl hur det pyste ut igen så jag fick köra bilen till min farmor och farfar som bor bredvid macken och lämna bilen där och så fick jag och Nova åka med pappa/morfar hem istället. Så nu har jag fått tjuvlånat mammas bil.

Får hoppas att det löser sig med bilen imorgon =) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar