tisdag 18 september 2012

Tråkigt besked

Igår tog Fredrik med sig Nova upp te Ljungaverk och jag stannade hemma och storstädade, säger som Maria Montazami tar man bort en grej eller flyttar på en grej så måste hela huset ändras.. alla rum fick sig en makeover igår =)

Men sen så fick jag ett samtal som inte var allt för roligt... dom ska ha nedskärningar igen på mitt jobb och eftersom jag vart varslad förra gången (men hade sådan tur att jag vart återanställd) så är det ganska så kört för mig nu =/

Har jag tur kanske jag har jobb i några månader efter mammaledigheten.

Men detta förstörde oerhört mycket just nu. Vi får nog skjuta på husköp som det ser ut just nu. Förra gången jag vart varslad var jag inte lika orolig,kände på mig då att det skulle fixa sig, men nu vet ja inte alls och livet ser ju inte ut som det gjorde då. 
Och söka efter nytt jobb är bland det värsta jag vet. Blir så osäker på mig själv och mitt kunnande trots att jag vet att jag kan.
Och jag kan ju inte ta vilket jobb som helst nu när jag har Nova, vill ju gärna ha ett jobb som jag kan åka ifrån om det skulle vara något med Nova då hon då kommer att gå på dagis. Och köra lastbil och kanske vara i ett annat län funkar ju verkligen inte.

Så denna gång vart jag ledsen då jag verkligen trivs på min soptipp med alla mina gubbar.

Så idag blir det ett besök upp te berget efter Nova har ätit sin gröt så jag kan få lite mera information och få svar på mina frågor + att träffa mina arbetskamrater och få höra lite hur dom känner.

Nån som behöver en tjej med CE, truck,hjullastarkort, krankort och en jäkla vana av dumper och materialhanterare?? 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar