lördag 5 januari 2013

Vilken natt!

Oj vilken jobbig natt Nova hade...

Gick och la henne som vanligt och det var lugn och ro till typ 22.00 sen började hon vakna flera gånger och vara gnällig.
 Hon vände och vred sig sängen i 1 timma men under tiden inget gnäll..sen så small det bara till och och grina och skrek hysteriskt för att sedan lugna ner sig en kort stund och nästan somna..men så började det om igen.
Misstänker att det var magknip.

Vid 01.00 somnade hon mellan mig och Fredrik (när man var så ledsen får man sova i mamma och pappas säng) men hon vaknade igen vid 03.00 men hon somnade snabbt om igen och vi sov vidare till 06.30 och då klev vi upp och hon har varit sig själv hela morgonen, lite tröttgnällig men det kan man ju förstå då hon har sovit så dåligt i natt.
Men nu ligger hon i soffan med Fredrik och tar en powernap alla fall =)

Jag själv är dötrött! Sover jätte dåligt med Nova i sängen då jag ligger på aga hela tiden..och det var ju så klart typiskt att det skulle bli en sådan natt nu då bara för att jag ska iväg ikväll och träffa det gamla tjejgänget från högstadiet och käka middag och dricka lite gott, får hoppas på att jag blir övertröttad när jag där så jag håller mig vaken.
Men jag får förhoppningsvis sova ut imorgon då vi är två som ska sova över, hade ingen lust att åka hem och kliva upp tidigt och kanske vara lite bakis och roa Nova imorgonbitti och jag tycker det är onödigt att vara upp i henne då också.

Men nu ska jag käka frukost och sedan bege mig till  Kvissle för att inhandla en flaska vin..är absolut ingen vindrickare men detta vin gillar jag!

Bilden är tagen från Google
 Hoppas alla får en fantastisk lördag!

1 kommentar:

  1. Hailie har gjort så några gånger, vaknat mitt i natten och gnällt sen har hon tok grina och skrikit som i ren panik. Jag har knappt fått henne lugn. Sista gången hon gjorde så gav jag henne alvedon och då kunde hon somna sen vaknade hon bara en gång å då gav ja en till det funkade. Kan vara magknip eller riktigt läskig mardröm svårt att veta =)

    SvaraRadera