lördag 2 februari 2013

Usch för denna "vakna tidigt" period!

Är en väldigt trött mamma här i Hamre..Nova vaknade klockan 03.00 inatt och vägrade somna om..klev upp gav henne välling och bytte blöja la sedan ner henne i spjälsängen igen och hon sov typ 45 minuter sedan var det bara att kliva upp...är helt snurrig i huvudet just nu.
Tur är det att vi ska åka upp till Ljungaverk idag till Novas farmor och farfar,får passa på att sova i bilen upp och när vi kommer fram så kommer Nova vara så upptagen med farmor och farfar så då får jag en liten brejk vilket känns riktigt skönt.

Den är perioden med att vakna supertidigt har hållit i sig allt för länge nu tycker ja.
Får sätta igång riktigt nu med att korta ner lunchsovningen, men det har ju varit så skönt för mig då hon har sovit länge mitt på dagen så jag kan få vila och ta igen mig efter att man varit uppe sedan allt mellan 4-5 på morgonen.
Även Nova brukar ju bli dötrött redan vid nio och det förstår ja!

Men nu blir det att plocka undan lite och göra sig själv och Nova iordning innan det är dags att fara mot västra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar