torsdag 26 december 2013

Julen 2013

Dan före doppardagen fick vi besök av Novas faster och kusin.
Vi drack glögg och smaskade julgodis och spelade Bingolotto.
Jag hade sån tur och vann 100 kronor och dom får hamna i Novas spargris =)
Nova fick även ställa ut gröt åt tomten.

Julafton!

Jag och Nova klev upp strax efter sex och bara myste i soffan och tände lite ljus.
När barnafadern hade vaknat gick vi ut och kollade om tomten hade varit här och ätit upp gröten och till Novas stora förvåning var tallriken tom och där låg en klapp från tomten =)
Och i klappen var det en skrållan sulky vagn och oj vad populär den vart! 

Eftersom vi skulle iväg och fira jul i Ljungaverk så hade vi som en liten julafton bara lilla familjen på morgonen och öppnade några klappar.
Vi hade redan så mycket som skulle in i bilen och ta mer ännu mera julklappar hade inte gått.

Lite utav julklapparna Nova öppnande hemma:





Innan vi begav oss upp mot västra så såg jag till att Kisse missarna hade tillräckligt med mat och vatten och så fick dom sina julklappar öppnande, en massa burkmat och kattgodis =)

På väg till svärmora stannade vi till i Viken för att lämna över julklappar till bästa familjen Sjölin, det bjöds även på gofika =)
Noa fick med sig en massa paket därifrån också, tack så himla mycket för dom fina klapparna =)

Väl framme i Ljungaverk vart det mys på hög nivå =)
Åt jätte smaskig julmat, fast jag äter ju inte så himla mycket på julbordet äter mest det barna äter förutom en massa sill och lax då så klart.

Nova fick besök av två tomtar på Julafton, den ena var inte alls planerade och dök upp från ingenstans och oj så rädd hon vart!!
Hon gillade inte alls tomten i år! Lill stackarn fick nästan panik då tomten skulle räcka fram paket men att vinka hej då och ge tomten slängpussar när han skulle gå var absolut inga problem =)

Och Nova fick öppna ett stort berg av julklappar!
Här är ett litet urplock vad hon fick!









Trots att det var julafton fick Nova ändå gå och lägga sig id sju tiden och det var inga problem, tror hon somnande innan huvudet landade på kudden.

Senare på kvällen satt jag med svärmor och Novas kusin Michelle och åt ost och kex, dom drack vin men jag höll mig till lingondricka då jag inte är så himla stormförtjust i vin. 



Juldagen!

 Nova väckte mig strax efter fem och jag kände mig så pigg så vi klev upp.
det vart att äta mera julmat och pyssla lite med Novas julklappar innan i började att bege oss hemöver.

Väl hemma var det bara att gå upp till mamma och pappa och börja fira jul där =)
Nova öppnade mera paket.
Jag fick även sitta och skruva då hon fick bord och stolar av mommo och moffa.
Det vart nog den populäraste julklappen igår!

Lite av Nova julklappar!








Och självklart vart det ännu mera julmat hos mamma och pappa!
Även min moster och hennes karl kom.
Så det vart ännu mera mys och lek med julklapparna innan det var dags för mig och Nova att gå hem för att göra kväll.

Efter Nova somnat så plockade jag med julklapparna hennes, plocka ur kartongerna, sätta i batterier där det behövdes.
Sen satt jag och tittade lite på film innan det var dags att krypa ner i sängen.

Idag är det annandag jul och idag ska vi åka till min bror i Nolby för att äta mera julmat!
Men mer om det senare!

 





 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar