söndag 19 januari 2014

3 saker..

...du kanske inte visste om mig!

  • Jag har varit en riktigt inbiten hästtjej! Jag gick på ridskola från att jag var 7 år tills jag var 15 år, har även haft en egen ponny som hette Simpson. Jag jobbade på ridskolan nästan varje helg då jag var 15 år som hästskötare, hoppade även in som ridlärare för nybörjargrupper.
 
Harry och pinnen, hästarna jag tränade dressyr med. Pinnen (den bruna) har slängt av mig många gånger, men vi har samlat på oss lite rosetter på hopptävlingar inom klubben.
  • Har provat att åka slalom en enda gång i hela mitt liv. Det var i sidsjöbacken och en kompis pappa ställde upp som skidlärare men efter att både ha ramlat "ur" liften och visade noll talang gav jag upp, sen så hjälper det ju inte att jag är höjdrädd så jag blev skitskraj när jag stod längst uppe i backen!
 
Verkligen inte jag!
  • Jag har jätte lätt för att tappa luften. Räcker med att jag bara skrattar jätte mycket eller ramlar och landar på mage eller rygg. Brukar bli retad över min kommentar då det händer, -"jag kan inte andas" Men det var oerhört jobbigt då jag var barn då jag fick en väldans panik och det gör saken verkligen inte bättre, men med åldern så lärde man ju sig så klart att bara slappna av och koncentrera sig på andningen så då brukar det gå över fort =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar