måndag 20 januari 2014

En tokig dag i bakningens tecken..

Efter att jag hade lämnat Nova på dagis idag så for jag iväg på ica för lite kalas handling men som vanligt när det gäller mig så glöms alltid hälften!!

Men jag lyckades baka 3 olika sorter idag men det var ju inte helt problemfritt. .

Glasyren till chockladrutorna vart konstig... glasyren typ ramlar av kakan??? Har aldrig varit med om det förut.  Men dom vart goda!

Sen skulle jag göra dumlekakor men efter att degen var klar upptäckte jag att jag hade glömt köpa dumle. .vid de laget var jag nära att atombomba hela köket!
Ja jag blir ju lite lätt små sur när det ska jäklas mer än en gång..
Degen fick hamna i kylen och jag fick ringa till barnafadern så han kom hem med dumle. .men fel sort då så klart då dom tydligen bara hade nån slags dumle chockladkaka..men resultatet vart nästan lika alla fall =)

Det enda som gick min väg idag var kolakakorna, inga missöden där int!

Men så hade jag ju tänkt att göra chockladbollar..men gissa vad?
Jo...jag hade glömt att köpa pärlsocker...

Så nu säger jag god natt och hoppas på en bättre bakdag imorgon istället =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar