tisdag 18 februari 2014

Underbar tisdag!

Jag och Nova har haft en väldigt lugn och harmonisk dag!
Vi klev ju upp vid fem i vanlig ordning, myste ner oss i soffan under ett täcke med vällingflaskan och Scooby-Doo på tv:n   och vi satt nog där i en timme tills vi vaknat till riktigt =)

Sen så städade vi lite, Nova har verkligen börjat gilla att plocka undan från bordet och dammtorka och att få städhjälp är verkligen uppskattat från mammas sida =)

Sen vart det frukost och efter det skulle Nova minsann måla med fingerfärgen =)
Jag brukar oftast måla jag också men jag passade på att diska med ett vakande öga över damen som satt vid köksbordet helt inne i sitt konstskapande =)
Och när fingerfärgen varit framme så är det obligatoriskt med ett bad sen..ja eller bad och bad...damen har länge vägrat badbaljan..och duschen..hon ska promt sitta bredvid badbaljan och leka med sina leksaker så jag får sitta med en liten hink och ösa över henne,tvåla in,ösa igen,schamponera,ösa igen..så är det någon med nå tips för hur jag ska få henne att bada i baljan och inte bredvid så skulle jag uppskatta det jätte mycket =)

Men efter "badet" så kröp vi återigen ner under täcket i soffan med Scooby-Doo på tv:n och då tog det inte lång tid innan hon somnade =)
Och under tiden hon sov surrade jag med Vickis på telen =)

Efter sovningen vart det lunch (japp, vart felvänt idag) och sedan var det på med alla kläder och ut i finvädret.
Vi tog pulkan ner på lägdan och gick en promenad i skoterspåren, vart även en massa bus i snön och bus med katterna då alla tre här hemma på gården följde med =)

Ja vi har haft en jättemysig tisdag men imorgon blir det dagis för Nova och ett besök på tippen för mig eftersom jag ska hämta lite papper.

Nu blir det natten!
Over and out!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar