onsdag 30 april 2014

Oj!

Min kära sambo har ju en "frisyr" som inte kräver besök hos en frisör.
För både han och jag får agera frisör när det gäller hans klippning med rakapparaten. 

Han klipper alltid först och sedan ropar han på mig så får jag ta bort dom obligatoriska "strängarna" med hår som blir bak på huvudet.
Så återigen i helgen var det dags.

Han ropa och jag kom till hjälp.
Tog rakapparaten, slog på den och och drog en repa från nacken och uppåt...
Hörde ganska så snabbt att den "åt" upp mycket hår så jag tog bort apparaten.
Och där var den.
En vit gata från nacken och rakt upp.
-"oj" sa jag..och det följdes med ett konstaterande.
-" har du inte satt tillbaka munstycket??!!"
-"nä men det trodde jag du såg" fick jag till svar.
Så det var bara att raka bort allt hår..
Så nu har Fredde byts ut mot skalle per.

Han är nöjd.

Behöver jag säga att jag räknar dagarna tills det har växt ut igen?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar