tisdag 19 augusti 2014

Gråt..

Ja..vad ska man säga om dagens sjukvård.
Har varit många gånger på BVC för att få hjälp med Novas problem. (Har svårt att bajsa).

Har även påtalat mer än en gång om samma problem som jag hade som barn och att det slutade med ett lättare ingrepp i Uppsala och sedan var problemet som bortblåst. Hade Nova kunde ha ärvt detta har dom hela tiden avfärdat.

Men efter några dagar nu med gråt,röd rumpa och inge bajs fick jag nog.

Fick komma in på BVC och jag var redan förbannad som det var sedan tidigare möten och droppen som fick bägaren att rinna över är när sköterskan som jag har träffat ett flertal gånger just om detta säger -"jag kan inte hitta Novas journal, är du säker på att ni brukar gå till denna vårdcentral?"

Man vaaaa faaaaaan! !!!!
Seriöst!?

Förklarade (så lugnt jag kunde) att vi hade träffats många gånger förut och så fick jag återigen dra min sjukhus historia.
Hon märkte nog av att jag var på krigstigen så helt plötsligt så var hon inne på att Nova kunde har ärvt problemet.
Så nästa vecka ska hon äntligen få träffa en doktor.

Men just nu hjälper det inte mig då jag har en dotter som nästan börjar bli skinnflådd i rumpan och det spelar ingen roll hur mycket hon tar i så kommer inget.
Fick rådet att ge henne microlax.
Vilket jag provade att ge henne men klarar det inte själv då jag måste ha hjälp att hålla henne still.
Slutade med att både Nova och jag satt på toa och grät.
Att se sitt barn alldeles panikslaget och har så himla ont gjorde att jag till slut inte kunde hålla tillbaka tårarna.
Och det slutade med att Nova tröstade mig, gulligt kan tyckas men för mig ska det vara tvärtom.

Usch..känner mig så hjälplös.

2 kommentarer:

  1. Har du provat laktulos?
    Vet att vi har pratat om bekymret men jag minns inte om du hade provat. Hoppas verkligen ni får rätt hjälp nu, ta kontakt med barnkliniken annars.
    Kramar

    SvaraRadera
  2. Jo då, Nova har ätit det i ett år nu. Och i samband med att vi skulle börja dra ner på det vart hon förstoppad på en gång.
    Hon ska ju inte behöva äta laktulos för att kunna bajsa liksom.
    Hoppas verkligen på hjälp nu, annars blir jag gaaaalen!
    Kram

    SvaraRadera