fredag 6 februari 2015

Första Tandläkarbesöket!

Ja Nova fick ha 3-årskontroll och tandläkarbesök på samma vecka hon.

Vi hade pratat mycket hemma innan att vi skulle till tandläkaren så hon var väl införstådd om vad sim skulle hända så hon traskade in utan problem och hoppade upp i stolen redan innan hon fått klartecken.

Hon gapade så duktigt så och hon hade fått alla 20 tänder och dom såg jättebra ut =)
Och Nova vart super duper nöjd med sin drake (eller var det krokodil??) som hon fick för att hon hade varit så duktig.

men att lyssna på mig svarandes på alla frågor var ju jätte tråkigt!!

Men så fick hon luft den lilla damen...på frågan om hon drack dricka hann hon svara innan mig.. - nä jag dricker inte dricka..och inte öl heller..
Och jag vart svettig på en gång. Fasiken det låter som att man skulle vara värsta alkismorsan! Och jag som nästan aldrig nånting över huvudtaget.
Men som tur va skrattade hon bara tandhygienisten och sa att det var ju bra...

Frågorna gick ju fort att svara på.

Dricka? Ja det svarade ju Nova på och det var ju helt riktigt.
Godis? Är inte så mycket för godis, mest en frukt tjej, men choklad blir det nån gång i veckan.
Medicin? Movicol för magen men annars nej.
Tål hon penicillin? Ingen aning har aldrig behövt det.
Borstar tänderna? Varje morgon och kväll. Ja nån morron ibland blir det bortglömt då vi är stressade.

Ja det var det de!
 

Nu dröjer det tills nästa gång =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar