fredag 6 februari 2015

3-års kontrollen!

Ja det var ju dags för 3-års kontrollen för Nova förra veckan.

95 cm lång
16 kg (med kläder)

Hon följde längdkurvan jättebra men hon låg under på vikten vilket jag tyckte var lite konstigt för i mina ögon ser hon ju helt "normal" ut.

Så bvc sköterskan gav mig ju världens utfrågning om hennes matrutiner.
Ja vad ska man säga. Det är ju som för alla, frukost,lunch,middag,mellanmål plus välling. Sen är det ju självklart att ibland gillar hon ju inte maten så då äter hon inte så mkt men sen när det är något hon verkligen gillar kan hon ju äta 2-3 portioner. Så är man ju själv.
Sen så kommer jag aldrig att tvinga henne att äta något hon inte tycker om för det har jag varit med om själv några gånger som barn och det lämnade inte några trevliga minnen. MEN! Att man i alla fall ska smaka kör jag stenhårt med. För om man inte smakar kan man inte veta om man gillar det eller inte.

Men förutom maten gick resten jätte bra.
Innan sköterskan hade börjat visa korten hade Nova redan briljerat med en massa svåra ord (ja enligt sköterskan då alltså) och korten gick så himla bra Nova tyckte det var så roligt så det lät då här..

sköterskan håller upp en bild på en penna och säger - Vad är de här?
Nova - En penna!
Sköterskan- Vad kan man göra med den?
Nova - Rita på papper! NÄSTA BILD TACK!

Redan på andra bilden behövde inte sköterskan inte säga något för Nova hann före
- Det är ett äpple och det kan man äta! NÄSTA BILD!
- Det är potta och den kan man bajsa och kissa i! NÄSTA BILD!

and so on....

Så....det var inga problem med något..

Och ja..jag kan ju inte vara mer än nöjd!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar