onsdag 22 april 2015

Invägning.

Idag är det ju onsdag och dags att väga sig.
Mitt mål är att gå ner 0,5-1 kg i veckan vilket jag tycker är rimligt. Blir det mer så är jag bara tacksam.

Så idag visade vågen -0,5 kg. Jag är nöjd med det för det är ju minus alla fall. Men sen vet jag inte riktigt om jag kan lita på den siffran eftersom att jag har mens och då har man ju en tendens att "svälla" upp lite.
Men jaja, nöjd är jag alla fall. Sen till mätningen det gör jag en gång i månaden så det dröjer lite tills dess.

Som sagt så vill jag inte stressa fram nån extrem viktnedgång. Jag vill göra detta på rätt sätt. Det vill säga, äta så rätt jag bara kan. Inte hoppa över några måltider för det blir man inte gladare för.
Och sen träningen. Det gäller verkligen att ge sig ut och göra sitt egna bästa.
Visst ibland känns det bara bläää och man vill inte. Men när man väl ger sig ut och gör det känns det ju så himla bra efteråt.
Sen vissa gånger när man väl ger sig ut känner man näe..jag orkar inte gå längre..har ingen lust. Antingen tvingar man sig ger sig fan på att nu gör jag detta eller så vänder man och går hem. Men jag tycker inte att man ska ha dåligt samvete för det. Gick du "bara" en kilometer så är ju det bättre än att du låg hemma i soffan.

Alla har vi olika förutsättningar till träning och kost. 
När det gäller maten kan det faktiskt vara ekonomiskt.
Att amerikanerna blir fetare och fetare är ju inte vidare konstigt eftersom snabbmaten är så himla billigt jämfört med frukt,grönt och riktigt kött.

Och när det gäller till att träna behöver det inte vara ekonomiskt man kan träna bra hemma utan gymkort också men så är det ju tiden som inte alltid räcker till tyvärr.
Sen gillar jag inte människor som ska vara så duktiga och berätta för sina vänner,arbetskamrater hur lätt det är att få tid -" det är ju bara..." osv.
Men nu är det ju så att alla är vi olika och vi prioriterar olika.

Jag föredrar att sticka iväg och göra mitt "pass" när Nova sover eller är på dagis. 
Sen vissa dagar i veckan får hon antingen följa med i vagnen eller vara hemma med Fredde.

Allas resa räknas, hur du än går till väga. 

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar