onsdag 29 april 2015

Onsdag och recept.


Hej hopp!

Idag vart det en promenad på 6 kilometer. 
Skorna känns fortfarande bra =)

Sen efter det åkte jag på tippen och hälsade på och käkade en sallad till lunch.
Sen var det bara hem en snabbis innan jag hämtade Nova på dagis.

Skulle igentligen ha börjat packa för avfärden imorgon, men var lite för lat =P
Och eftersom Nova hade beställt köttfärssås blev det till middag idag.
Som vanligt tog jag väldigt lite av just spagettin och fyllde ut med riven vitkål =)

Men här kommer receptet på brödet jag bakade:

1 msk bakpulver
1 tsk salt
1 dl havregryn
1/2 dl linfrön
1/2 dl sesamfrön
1/2 dl solrosfrön
1/2 dl chiafrön
6 dl vetemjöl (jag bytte till dinkelmjöl)
100 gram smör,rumsvarmt
3 dl filmjölk

sätt ugnen på 250 grader.
Blanda bakpulver, salt, havregryn,frön och mjöl i en bunke.
Tillsätt smöret och nyp ihop det ordentligt med mjölblandningen.
Häll ner filmjölken och blanda ihop allt till en lite kladdig deg.
Dela degen i ca:12 bitar och forma runda bullar med mjölade händer.
Lägg bullarna på en plåt med bakplåtspapper och platta till dom lite.
Grädda bröden mitt i ugnen 1 10-14 minuter. 
Låt dom svalna på plåten.

Ät och njut =)
 




 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar