måndag 4 januari 2016

Jul och Nyår!

Hejsan!
 Nu var det ett tag sen sist igen.

Så här var våran jul:

Nova väckte mig tidigt på julaftonsmorgonen och det första hon frågade var om hon fick öppna julklappar =)
Roligt ändå alla anfra jular har hon inte brytt sig så mycket om själva julklapparna,men hon har väl inte riktigt förstått det så mkt.

Eftersom vi skulle fira jul hos svärisarna och juldagen hos mina föräldrar så delade vi upp julklapparna vi hade köpt på te ställeb, hemma,hos svärisarna och hos mina föräldrar.

Eftersom vi hade bestämmt att Nova skulle lämna tutten till tomten i år gjorde vi som så att istället för att riskera att Nova blir antingen jätte blyg eller sketarädd för tomten och vägrar lämna ifrån sig den så fick hon lägga ut tutten med tomegröten istället.
Och när det var gjort ringde jag till mamma och gav henne "signalen" så hon fick smyga ut och "äta" upp gröten,ta tutten och lägga dit julklappen från tomten, medan mamma gjorde det så uppehöll vi Nova genom att hon fick öppna några julklappar.
och se glädjen när hon öppnade varje paket. Spelade verkligen ingen roll vad det var. Hn vart superglad för precis allt även för dom mjuka paketen =P
Och vi vill verkligen tacka för alla fina julklappar Nova fick =)

Även jag och Fredde öppnade varandras julklappar.
Fredde fick ett spel, ett överdrag till skotern och ett par skoterbyxor av mig och Nova.
Jag fick en steghylla till badrummet, en ny väska (som jag faktiskt beställde själv , haha) och presentkort på heca för att köpa skoterkläder. Jag är supernöjd över det =)

Efter att vi sedan varit ut och upptäckt att tomten varit förbi oh ätit all gröt,hämtat tutten till sina tomtenissar och lämnat en julklapp så packade vi bilen med julklappar och oss själva och gav oss av till västra.
Och julen där var som det brukar vara. Var beredd på att vi kulle ha en grining dotter som skulle sakna tutten men det har inte varit några som helst problem vilket är jätte skönt =)

Juldagen spenderades i mjukiskläder hemma hos mina föräldrar med julmat och klappöppning och vi såg även snövit och dom sju dvärgarna, jag har faktiskt aldrig sett den filmen förutom den lilla snutten som då visar på kalle anka på julafton då förstårs.

Helgen efter det rullade på och jag jobbade mån,tis och onsdag men hade tur och slutade i tid två av tre dagar vilket kändes riktigt skönt.
Nyår hade vi bestämt oss för att vara hemma bara. Jag ville ha ett lugnt nyår med en make som faktiskt höll sig vaken till tolvslaget =P fast vi somnade båda i soffan men jag ställde klockan sp vi inte skulle missa det, haha

Vi bjöd mina föräldrar plus bror på nyårsmiddag.
Till förrätt vart det typ som ett skagen torn skulle man nog kunna säga.
tyvärr blir det inge bild på det nu då jag jäklats i kvart..

Till varmrätt vart det Oxfilè i ugn med nå specialpotatis med det hann jag inte ens knäppa ett kort på men efterrätten har jag bild på, woohooo


 
och tårtan fick bli en klocka =)


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar