söndag 4 juni 2017

4/6-17 söndag!

söndag idag. vart tar helgen vägen?
jag som jobbar varannan lördag uppskattar min jobb fria helg otroligt mycket, vill inte att den ska ta slut.

jag klev upp vid 06.00 som vanligt, ingen sovmorgon här inte.

jag gick ut och vattnade odlingen och alla blommor. och jag som tyckte att jag hade lite blommor...men nu varje gång jag ska vattna tycker jag att det är för mycket blommor.

sedan har jag passat på att tvätta och hänga ut, är ju det perfekta vädret för det idag.

har även "städat" altanen, var välbehövligt då det har en tendens att hamna mkt prylar där.

har eldat för varmvattnet skull.

Till lunch gick jag ut i trädgården och hämtade rabarber och gjorde kräm.
fick lite mandelmans gård feeling av det..haha

nu väntar jag på att maken ska komma hem så ska det göras middag.
idag blir det bacongratäng. skitgott och enkelt.

sedan vankas det fotboll för lilla damen.
och efter det blir det dusch och nattning för henne.
istället för att läsa sagor nu så hittar jag på egna sagor med Nova och hennes vänner och det uppskattas av damen.

nu är Fredrik hemma så nu börjar matlagningen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar