måndag 5 juni 2017

nya livet v.23

Hallå hallå!

har börjat mitt nya liv för typ sjätte, sjunde gången? haha

är inne på vecka två nu och det går bra.
har ätit en godis på två veckor och när det gäller mig är det väldigt bra gjort.
men det roliga är att jag har inte satt något förbud om att inte äta godis utan om jag ska äta ska det inte vara att trycka i sig en stor påse med lösgodis.
helt enkelt så har jag inte känt något sug efter godis.
under dessa två veckor har jag ätit en tårtbit och två kakor.

Jag går inte på någon diet.
jag äter vanlig mat. jag äter inga lightprodukter förutom då jag ibland dricker Pepsi max.
så vad gör jag då?

• Äter på fasta tider så bra jag kan.
• Äter frukost, mellanmål, lunch, mellanmål, middag. ibland kan det bli kvällsfika också.
• Äter bara mat som får plats på en assiett.
• Blir jag bjuden på fika så säger jag inte nej, utan jag tar en kaka eller en bulle. inte alla 7 sorter haha
• Försöker träna varje dag.Blir det att jag inte hinner får den dagen bli vilodag. men jag tillåter mig bara ha vilodag en gång i veckan.
•Försöka att välja dom nyttiga alternativen som jag tycker gott. tvingar inte i mig sådant jag inte gillar bara för att det är nyttigt . man ska ju kunna njuta av livet också.
• ha inställningen att detta kommer att ta tid. Jag har inge mål varje vecka utan så länge det är ett minus på vågen så är jag nöjd. spelar ingen roll hur stort eller litet minuset är.

Första veckan gick jag ner 0, 5 kg. supernöjd!
denna vecka 2,1 kg. supernöjd även idag.
har satt upp delmålet för mig själv och varje delmål är 5 kg.
så än så länge 2,6 kg ner och det är toppen.

så inga mera lchf kurer som jag går upp igen eller soppdieter som man också bara går upp igen. detta är en långsiktig plan som ska förhoppningsvis funka livet ut.
att få in träningen i vardagen är det som är tufft men det ska gå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar