måndag 3 juli 2017

3/7-17 skafferi

Nu är vi nästan i mål med skafferiet.

Vi har målat tak och väggar, slipat golvet. Betsat och lackat golvet.

Ville igentligen ha panel på alla väggar men ärligt talat så orkade vi inte med det, haha.

Vi gjorde ett enkelt hyllsystem.
Satte upp skenor på väggen  och köpte vita hyllplan.
Två stycken med 60 cm djup och två med 40 cm djup.

Fyra hyllor räcker.
Köpte två trä lådor på Åhléns för 149 kr styck som jag förvarar lite torr varor i.
Dom flesta glasburkarna kommer att försvinna då jag har en gammal förvaring som jag håller på att göra iordning.

Sedan så vart det lite soptunnor från Ikea för källsortering. Men 5 tunnor fick inte plats i rad så jag får ställa den för tomglas i källaren.

Köpte även nya kökshanddukar, grytvante och grytlapp.

Dörren ska kläs in med panel tänkte jag.

Så det får bli en uppdatering sedan då det är 100% klart.

Men just nu funkar det bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar