tisdag 27 juni 2017

Tisdag 27/6 -17

Idag var det ingen vanlig dag på jobbet.
Vi har nämligen firat en kollega som fyllde 60 år idag. Blommor,pengainsamling.Jag hade med mig hembakat och bjöd på.

Och så fick han en pokal i formen av en guld penis.. =) ett litet internt skämt..

väl hemma så slapp jag laga mat idag då jag har massor av rester sedan lasagnen igår. Det är så skönt att slippa laga mat ibland.

sedan så har jag stått på cross trainern i 30 minuter. Vikt undan tvätt,målat naglarna,betalat räkningar och lackat golvet i skafferiet.

Lägger in en bild hur det såg ut innan. Det låg en matta över fint trä golv och det vill man ju inte täcka över.

vi har "svampat" in golvet med en färgad "lack" två gånger. Och jag vill inte att det ska se perfekt ut, så jag lät till exempel morfars gamla uträkningar vara kvar på brädorna och så lät jag det se lite "flammigt" och gammalt ut. det gillar jag och det är ju som man säger..smaken är som baken...delad!
Har lagt ett lager med överlack och det ska på två till.

nu nalkas kvällen och jag ska natta Nova,städa undan lite och göra min 30 days challenge.

syns imorgon!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar