tisdag 12 september 2017

12/9-17 Nya knoppar,kamerastrul och lite annat

Halloj!

Har suttit nu framför datorn i 30 minuter och försökt att få över bilderna från systemkameran till datorn utan resultat.

Vet inte vad som är felet. Var så glad när jag äntligen fick fingrarna ur och laddade upp kameran och knäppt en massa bilder till bloggen.
Har bloggat bara den senaste tiden från mobilen men saknar att sitta framför datorn och knappa.

Men men..har även tagit dessa foton med mobilen så får ta några av dom ändå.

Lite uppdate.

Köksrenoveringen pågår fortfarande. Det är helgerna som gäller.
Vart dock inget gjort denna helg då vi hade lunchgäster i lördags och sedan på söndagen var det birsta och fotboll för hela slanten.

Men det som ska göras nu är, kapa upp dörröppningen till matrummet så den blir större. Gipsa en vägg och tapetsera den. På med panel,taklister och golvlister och fixa en till kåpa till fläkten och sätta upp köksön. Så det är inte långt borta nu.

Min problemfyllda armbåge ska eventuellt få sig en kortison spruta på fredag,längtar men ändå inte haha. Kollegan med samma problem fick sin spruta igår och det såg ut som han hade en golfboll på armbågen och han sa att det gjorde ont som fan. Men vi får se hur det går på fredag.

Annars rullar allt på som vanligt. Jag fixar och trixar lite här och var här hemma. Sådant jag kan göra själv.

T.ex att byta knoppar på saker och ting.
Vi har ett vitrinskåp i matrummet just nu med "fin" servisen. Vitrinskåpet kommer från Ikea. Men har ju typ jättefula knoppar så nu har jag bytt ut dom. Ska även bära upp det andra vitrinskåpet från stugan senare som har samma fula knoppar och då kommer det bli likadana nya knoppar på det.

Har även en tv bänk även den frn Ikea i samma serie "Hemnes" som också har dom där fula knopparna. Har köpt andra jättefina knoppar till den.
Men det kommer i ett senare inlägg.

Vi har äben varit iväg och beställt ett ny matgrupp. Bord,iläggskiva,sex stolar och en matta. Så nu är det bara att gå och vänta på det =)

Viktnedgången gick riktigt dåligt under semestern. Då brydde jag mig ett dugg faktsikt.
Och sedan har det varit lite trögt att komma igång igen. Men det ska igång och tyvärr får jag ju börja om lite igen då det smög sig på några kilon under semestern. Men inte gråter jag floder för det. det är svårt att bryta mönster och få det att gå ihop med vardagen. Men jag ska kämpa vidare.

Men nu är klockan snart nio och det är dags för mig att tvätta av mig ansikstmasken och gå och fixa lite frukost.

Hörs imorgon igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar