måndag 2 april 2018

Påsken 2018

Vi firar påsken som vanligt i stugan i Jämtland.
Vi tog två dagar ledigt och fick då sex dagar ledigt. Vi åkte upp på skärtorsdagen. I vanlig ordning stannade vi till i Ljungaverk hos svärföräldrarna för lite lunch och Novas påskägg.

Sedan vidare. Hemifrån och till stugan är det cirka 25 mil. Lagom.

Mina föräldrar var redan på plats. Så det var varmt och skönt i stugan.

Vi hade med oss Novas madrass men det hade nog funkat bättre med stjärtlapp då det är så backigt här att det blir lite farligt och med en madrass har man inte så bra kontroll.

Vi har ätit och ätit...och ätit lite till haha 
Vi har skottat,grävt tunnlar,skottat tak,haft picknick på taket,åkt madrass,spelat badminton,spelat kort,fia med knuff,monopol,spelat bingolotto utan vinster.







Vi har firat pappa min som fyller år på självaste första april som det aprilskämt han är haha.
Jag gjorde en nutella semifreddo. Riktigt god,påminner om en marängcup som man köpte av glassbilen.



Idag är sista dagen här för imorgon åker vi hem. Jag har faktiskt lite hemlängtan nu. Saknar djuren och huset. Jobbet hade jag ju kunnat skippa några dagar till.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar