fredag 27 april 2012

3 Månaders vaccination!

Idag var det dags! 10:30 på BVC i Matfors det var tiden och platsen för dom där jäkla sprutorna! Självklart är dom viktiga men så ont det gjorde för stackars Nova och ont gjorde det i mitt hjärta och mormor som var med! 
Det var så hemskt att se min stackars goklimp skrika så hon vart knallröd i ansiktet och att hon nästan glömde bort att andas! 
Efteråt fick jag gå fram och tillbaka med henne och försöka att lugna ner henne,efter en stund vart hon lugn igen men inte vidare glad var hon då inte! 
Så nu är det bara att se om hon får feber eller ont vid nålsticken så efter besöket var det bara att springa på Apoteket och inhandla lite Alvedon!
Jag hoppas att jag slipper använda dom!
Innan dom hemska nålsticken var det ju att väga och mäta och nu är Nova 58cm lång och väger 5250gram =)

 Stortjejen har idag gått över helt på 3:or på blöjor! Och jag tycker dom ser så stora ut men med den mängden och kissar så behövs det! Om jag såg ett par 1:or nu skulle jag säkert tycka att dom var jätte små =) Men man kommer ju ihåg att på BB tyckte man ju att hon försvann i dom! =D
Hej då 2:or och välkommen 3:or =)
Efter BVC drog vi på Ica för att handla lite och där träffade jag på en gammal kamrat vid namn Isa! Var flera år sedan vi träffades så det vart ju lite skitsnack =) Så efter allt snack så var jag så yr då jag skulle handla att jag bara kom hem med ett paket kaffe och ett paket NAN åt Nova så Fredrik får nog stanna och handla idag när han är på väg hem =)
Åkte sedan vidare för att plocka ut mitt paket från trend4you som jag har längtat efter detta paket så då vart jag extremt besviken då jag kom hem för att upptäcka att matburken till katterna var skadad! Så nu måste jag hålla på att jäklas med det också! Tycker det är extremt dåligt av dom att jag som kund måste betala för att skicka tillbaka det, men men what to do? Bara att bita i det sura äpplet!

Har redan så mycket att tänka på nu efter BVC besöket då Novas huvudform är lite snett, så jag måste få henne att ligga mer på den vänstra halvan av huvudet som tur är det ju sånt som går tills sig men då jag gick runt här hemma och tittade så såg jag ju en massa saker jag kan ändra på, skötbordet kan jag vända för som det har stått nu så har det blivit att hon dras till höger där allt finns att titta på så nu är det flyttat, alla sakerna som dinglar i babygymet hänger mest på högersida så nu får dom flyttas mer åt vänster och när jag la henne i barnvagnen förut så låg hon rakt med huvudet men efter en stund då jag tittade så hade huvudet hamnat åt höger så då fick jag flytta det. Det är väl lätt att hon hamnar så nu när huvudet har blivit lite format så men jag kan inte låta bli att tycka att det är mitt fel då jag inte har lagt märke till det eftersom jag sällan ser henne bakifrån då det oftast är jag som bär henne och  när hon ligger och tränar på mage sitter jag alltid framför henne för att "peppa" lite grann! Men Nu ska jag göra allt jag kan för att det ska gå till sig fortare =)

Nu kommer det lite bilder av det jag handlade åt Nova i söndags =)
Bodys Kappahl

Bodys Kappahl

Pyjamas H&M

Tillfälliga solskydd från mamma/mormor.
 Nu blir det lite städning, passar väldigt bra då det öser ner regn utanför mitt fönster =)

2 kommentarer:

  1. stackars liten då. det verkar inte vara något att se framemot i alla fall. Jag kommer väl börja grina om Hailie skriker på det viset. Men nu är det bara själva fan att hon inte vill komma ut nån gång =)

    SvaraRadera
  2. Ja jag var helt hundra på att jag skulle börja grina men jag vart alldeles svettig istället konstigt nog och jag kunde absolut inte titta då dom stack henne i benen! Var ju ett jätte stor nål juh! Usch och fy!
    Ja jag hoppas hon kommer ut självmant så du slipper igångsättning =)

    SvaraRadera