torsdag 26 april 2012

Lek i babygym och strykning!

Jag och damen klev upp klockan sju idag och åt frukost, Nova fick som vanlig ordning sin flaska och jag några mackor! 
Bara en stund efter pep det till på telen, fick ett sms av en vän till mig (som också ska få barn i år) hon var på väg mot Njurunda med lastbilen och skulle passera mig så vi pratade en stund på telen tills hon kom fram och skulle lossa och det var kul då vi inte träffas så ofta utan snarare dyker på varandra på affärer och dylikt =) Känns jätte kul att nästan alla från vårat gamla "gäng" från högstadiet har fått barn eller ska få barn under 2012 =) Och jag hoppas att det gör så att vi kommer att träffas mera!

Gårdagens inköp av babygym har verkligen gjort succe! Det är så roligt att se Nova prata på med dom små figurerna som dinglar ovanför henne och hon har även börjat greppa tag i dom! 
Nova greppar tag hårt i Pingys krabba!
 Kul att se att hon intresserar sig för dom med tanke på att när hon sitter i babysittern visar hon inget intresse alls för Pingy och hans vänner som hänger i bågen, men det kommer nog det också =)


Eftersom det var tråkigt väder idag kände jag inte alls för någon promenad, har känt mig ganska trött dom senaste dagarna och haft väldigt ont i huvudet så jag hoppas att det vänder snart! För sova får jag då Nova är en sån duktig tjej som somnar klockan nio och sover hela natten utan att vakna av att hon vill ha nappen eller något annat =) 

Då Nova sov lunch passade jag på att stryka lite kläder och titta på Ice Road Truckers samtidigt. Tycker faktiskt att det är rätt skönt att pyssla på med tvätten =) Var lite mer 56:or som Nova vuxit ur som jag fick gå och lägga undan, blir lite känslosam varje gång för det påminner mig att hon bara blir större och större! Vill ha henne liten mycket längre samtidigt som det är så glädjande att se hennes framsteg varje dag =)
Den gamle trotjänaren =)
Nä nu ska jag gå och titta till tvätten med Novas nyaste bodys medan hon sover middag! God kväll! 

Novas nya snuttefilt som hon redan älskar =)
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar